Wypisz najważniejsze rzeki zlewisk:
-morza Bałtyckiego
-morza Norweskiego
-morza Północnego
-morza Tyrreńskiego
-morza Adryiatyckiego
-morza Jońskiego
-morza Egejskiego
-morza Czarnego
-morza Kaspijskiego
-morza Barentsa
-morza Białego
-morza Śródziemnego
-morza Grenlandzkiego
-morza Marmara
-morza Azowskiego

Potrzebne na teraz!!!
Z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2010-03-22T22:00:12+01:00
Morza Adriatyckiego:
A * Adda
* Adyga
* Aso (rzeka)
* Asola (strumień)

B * Bacchiglione
* Biały Drin
* Buna (rzeka)

C * Cem (rzeka)
* Chienti
* Czarny Drin

D * Devoll
* Dora Baltea
* Dora Riparia
* Dragonja
* Drin
* Drino

E * Erzen
* Esino

F* Fan (rzeka)
G * Gjola

I * Ishëm

J * Jadro

K * Kir (rzeka)
* Krka (Chorwacja)

L * Lanë

M * Maira
* Mat (rzeka)
* Mincio
* Mirna
* Morača

N * Neretwa

O * Oglio
* Osum

P * Pad (rzeka)
* Piawa
* Potenza (rzeka)

R * Radika
* Rubikon


S * Scrivia
* Seman
* Sesia
* Shalë
* Shkumbin
* Shushicë
* Socza
* Stura di Lanzo

T * Tagliamento
* Tanaro
* Tiranë
* Torrente Castellano
* Trebbia
* Tronto
* Tërkuzë

V * Valbonë
W* Wjosa
Z * Zezë

Morza Czarnego:
A * Achełoj
* Alma (rzeka)
B* Batowa Reka
* Bułhanak
C * Czorna
D * Dewnja
I* Inguri
K* Kacza (Ukraina)
* Kamczija
* Kriwa Reka (dopływ Prowadijskiej Reki)
* Kubań
* Kızılırmak
P* Prowadijska Reka
* Rezowska Reka
* Ropotamo
S * Sakarya (rzeka)
W * Weleka
Ł* Łuda Kamczija

Morza Egejskiego:
A * Aliakmon
* Anska Reka
* Arda (rzeka)
B * Babuna (rzeka)
* Bistrica (dopływ Mesty)
* Bjała Reka
* Bregałnica
C * Crna Reka (dopływ Wardaru)
* Czarna Mesta
* Czepełarska Reka
* Czepinska Reka
D * Dosznica
* Dragor
* Dragowisztica
E * Ergene
G * Głazne
K * Kriwa Reka (dopływ Pčinji)
* Krumowica

L * Lebnica
* Lepenac
* Likos (rzeka we Frygii)
M * Marica
* Menderes
* Mesta
* Moczurica
* Mygliżka Reka
P * Pena
* Penejos (Tesalia)
* Pčinja
R* Retiże
R cd. * Riłska Reka
S * Sazlijka
* Strjama
* Struma
* Strumica (rzeka)
T * Topołnica
* Treska
* Tundża
W * Wardar
* Wycza
* Wyrbica (rzeka)
Z * Zrnowska Reka
Ł* Łuda Jana

Morza Bałtyckiego:
Odra
Wisła
Niemen
Dźwina
Newo

Morza Tyrreńskiego:
Tyber




narazie tylko tyle wiecej nie zdolallo mi się znaleźć w encyklopedii :) jakby co to napisz jeszcze :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T22:13:02+01:00
M BAŁTYCKIE:Wisła, Odra, Dźwina
M NORWESKIE:Glomma
M PÓŁNOCNE:Laba, Wezera, Ren
M TYRREŃSKIE:Tyber
M ADRIATYCKIE:Pad, Neretwa
M JOŃSKIE:
M EGEJSKIE:Marica, Tundża, Arda, Mesta, Struma
M CZARNE:Dunaj, Osym, Iskyr, Jantra, Łom
M KASPIJSKIE:Wołga, Araks, Ural, Emba, Terek
M BARENTSA:Peczora
M BIAŁE:Dwina, Onega, Wygoziero, Mezeń
M ŚRÓDZIEMNE:Rodan, Nil, Ebro,