1. Kolo rowerowe ma 40 szprych ulozonych bez zadnych skrzyzowan Jaka miare ma kat srednicy miedzy dwiema kolejnymi szprychami?
2. Dziadek Adama zaplanowal zbudowac w ogrodzie oczko w ksztalcie kola o polu rownym 12,56m2 Jakiej dlugosci siatke powinien kupic dziadek na ogrodzenie oczka?

2

Odpowiedzi

2010-03-22T21:47:36+01:00
1. 360 stopni : 40 = 9 stopni


2. należy wyobrębnić promień, następnie trzeba obliczyć obwód
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:57:25+01:00
1. Kolo, czyli kąt pełny, ma miarę 360 stopni. Dzielimy przez liczbę sprych i otrzymujemy miarę kąta ŚRODKOWEGO
360⁰/40=9⁰

2. P=12,56m²
Z wzoru na pole koła P=πr² obliczamy promień r:
3,14r²=12,56 /:3,14
r²=4
r=2 lub r=-2 ale r jest długością promienia więc musi być >0
zatem r=2m.
Obliczamy obwód koła L=2πr
L=2*3,14*2=12,56m
dziadem musi kupić siatkę o długości 12,56m