Odpowiedzi

2010-03-22T21:57:03+01:00
Krew ze względu na stopień utlenowania dzieli się na krew utlenowaną i odtlenowaną. Krew utlenowana płynie w tętnicach obiegu dużego i żyłach obiegu małego. Krew odtlenowana – krew, która jest słabiej wysycona tlenem (w 50-70%) od krwi utlenowanej (97%). Płynie w tętnicach obiegu małego i żyłach obiegu dużego. W przypadku sinicy także krew tętnicza nie jest odpowiednio utlenowana, co powoduje charakterystyczne objawy kliniczne.
4 3 4
2010-03-22T21:58:46+01:00
W tętnicach płynie krew natleniona gdyż tętnice doprowadzają krew do narządów w naszym ciele .
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T21:59:01+01:00
Jedynie w tętnicy płucnej płynie krew odtlenowana (ponieważ wychodzi ona z prawej komory i krew płynie do płuc gdzie zostaje utlenowana, w pozostałych płynie utlenowana, ponieważ krew płynąca od lewej komory jest wczesniej natlenowana w płucach) i systemem tętni jest rozprowadzana po całym organizmie..
8 4 8