Temat : "Trójkąty prostokątne - Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa "


W trójkącie ostrokątnym ABC boki AC i BC mają długość √13
( liczba 13 w tym zadaniu jest pierwiastkiem! ! !) i 5 ,
a wysokość poprowadzona z wierzchołka C ma długość 3. Oblicz pole tego Trójkąta.


Ps.Proszę o jak najszybszą odpowiedź ,ponieważ potrzebna mi jest ona jeszcze na dziś !
Z góry Dziękuję !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T22:04:04+01:00
3²+x²=√13²
9+x²=13
x²=13-9
x²=4
x=2

3²+x²=5²
9+x²=25
x²=25-9
x²=16
x=4

P trójkata=a*h/2
P trójkata=6*3/2
=9
1 5 1
2010-03-22T22:10:26+01:00
Pierwiastek 13*pierwiastek13/2=2pierwiastki13/2=pierwiastek z 13
pole wynosi pierwiastek z 13

przeciwprostokatna wynosi
x do kwadratu=pierwiastek z 13do kwadratu +pierwiastek z 13do kwadratu
x do kwadratu=26
x=pierwiastek z 26



nie jestem w 100% pewna tej odpowiedzi jak będzie żle to przeprzaszam
1 1 1