Pomocy !!! Pomóżcie . . . .Liczę na was=)

Z podanych wzorow fizycznych wyznacz wskazane wielkosci

a) P= d/m RT wyznacz M
b) f= 9/5 c + 32 wyznacz c
c) s= vt + at²/2 wyznacz a
d) F=G Mm/r² wyznacz m

Baaaardzo prosze o pomoc . .Pilne !!!
Pierwszemu daje naj..=))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T22:13:01+01:00
A) P= d/m RT /* mRT
PmRT=d /:PRT
m=d/PRT

b) f= 9/5 c + 32
f-32=9/5c /* 5/9
c=5/9(f-32)

c) s= vt + at²/2 /*2
2s-2vt = at² /:t²
a= 2s-2vt / t²

d) F=G Mm/r² /* r²
Fr²=GMm /: GM
m=Fr²/GM
3 3 3
2010-03-22T22:18:58+01:00
A) P=d/m RT//RT
P/RT=d/m/*m
m*P/RT=d/*RT/P
m=dRT/P
b)f= 9/5 c + 32
f-32=9/5c/*5/9
c=5f-160/9
c) s= vt + at²/2 /*2
2s=2vt+at²t²
2s=t(2v+at)//t
2s/t=2v+at
2s/t-2v=at//t
a=2s-2vt/t²
d)F=G Mm/r² /*r²
Fr²=GMm//GM
m=Fr²/GM

1 4 1