Temat : " Trójkąty prostokątne - Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa "


Pole trójkąta równoramiennego jest równe 48 cm ²
<oczywiście jak na górze widać cm kwadratowych>,
a podstawa ma długość 12 cm.
Oblicz obwód tego trójkąta.



Ps.Proszę o jak najszybszą odpowiedź ,ponieważ potrzebna mi jest ona jeszcze na dziś !
Z góry Dziękuję !

3

Odpowiedzi

2010-03-22T22:11:31+01:00
Dane:
a= 12 cm
b = ?? ramie
P=48 cm²
Szukane'
b = ?? ramie
Rozwiązanie:
P=½ * a*h
48=½* 12* h
h=8 cm
h² + (a/2)² = b²
b²= 100
b=10 cm
Ob=2b+a = 32 cm
Obwód tego trójkąta wynosi 32 cm
1 4 1
2010-03-22T22:13:56+01:00
B=12
P=48
P=0.5*b*h
48=6*h
h=8

(0.5b)²+h²=a²
a²=(0.5*12)²+8²=36+64=100
a=10

Obw= 2a+b=2*10+12=32 cm
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T22:18:18+01:00
Rozwiązanie w załączniku
1 5 1