Nazwy niektórych pierwiastków chemicznych pochodzą od innych nazw lub określeń. Wyszukaj w układzie okresowym i podaj przynajmniej po jednym przykładzie pierwiastków chemicznych, których nazwy pochodzą od:

a)nazw państw
b)nazw regionów
c)nazw kontynentów
d)imion bogów lub postaci mitologicznych
e)nazwisk wybitnych uczonych
g)określeń ich właściwości fizycznych

3

Odpowiedzi

2009-10-28T17:24:21+01:00
A)Polon Po
b)kaliforn Cf
c)Ameryk Am, Europ Eu
d)Promet Pm
e)Einstein Es Mendelew Md
g)
2009-10-28T17:26:24+01:00
A) Polon-Po
b) Kaliforn-Cf,Hel-He (pierwiastek syntetyczny niestabilny i szybko ulega rozpadowi
c) Ameryk-Am,Europ-Eu
d) Tantal-Ta
e) Nobel-No,Einstein-Es,Mendelew-Md
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:27:38+01:00
A) Polon (od Polski)
b) Kaliforn (od Kalifornii) , Hel
c) Ameryk (od Ameryki), Europ (od Europy)
d) Promet (od Prometeusza)
e) Einstein, Mendelew, Nobel,
g) Platyna