No to znowu polak ;)

Został mi jeden punkt. Wyznaczyć środki poetyckie w wierszu.. Napisze wam wiersz żeby nie było problemu więc:

Kazimierz Śladewski
Drogi
Drogi kamienne
Przybite do ziemi
betonowymi hakami
Drogi omdlałe
Odorem spalin
Podyktowane
Drogowskazami
Wiecznie huczące -
Drogi przez jesień i lato
Przez śniegi wrzosy i wzgórza
Zazdroszczą leśnym miedzom
I leszczynowym ścieżkom
Które jak ptaki przelatują świecąc
Nad drogą przybitą i ciężką
A jednak opuściłem
Miedz pachnące zarośla
I wstąpiłem w ulice
By się osaczyć do końca

To może jednak bym prosił o wypisanie tak:

1. Co jest tematem wiersza?
2. Z jakich obrazów jest zbudowana wypowiedź?
3. Jakich środków poetyckich użyto do przedstawienia treści utworu?

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam Democale ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-22T22:44:03+01:00
Epitety, np.:Drogi kamienne, pachnące zarośla
Przenośnie: Drogi omdlałe
Uosobienie: Drogi omdlałe
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T22:52:13+01:00
1. Tematem wiersza są drogi, po których porusza się bardzo dużo samochodów. Jest na nich tloczno, glośno i cuchnąco.Ulice są tym zmęczone i zazdroszczą leśnym scieżkom spokoju, ciszy i zapachu.

2. Te obrazy to:
- długie, zatloczone i zmęczone drogi, przy których stoją metalowe drogowskazy
- jeżdżące podrogach samochody, zanieczyszczające spalinami powietrze
- leśne scieżki i miedze, pachnace przy nich zarośla i przelatujace nad nimi ptaki
- podmiot liryczny wybierający jednak drogi

3.
- drogi kamienne - epitet
- rogi kamienne przybite do ziemi betonowymi hakami - przenosnia, czyli metafora
- drogi omdlałe - epitet
- drogi omdlałe odorem spalin- matafora, a nawet ożywienie
- podyktowane drogowskazami- metafora
- wiecznie huczące - metafora
- Zazdroszczą leśnym miedzom i leszczynowym ścieżkom- personifikacja
- leśnym miedzom, leszczynowym ścieżkom - epitety
- Które jak ptaki przelatują świecąc nad drogą przybitą i ciężką- metafora
- pachnące zarośla - epitet




10 4 10