Daję dużo punktów więc liczę na porządne wykonanie zadań.
Odpowiedź tylko na jedno pytanie będzie zgłaszana jako błędna... min. 2 zadania. Za rozwiązanie trzech zadań daję NAJ!!!!
NA DZISIAJ!!!!!!!!!!!!
1. Oblicz pole trapezu, którego krótsza podstawa ma długość √3, ramiona mają długość 3√2 i 6. Kąty przy dłuższej podstawie mają miary 45° i 30°.
Odp. ½ × 15√3+9

2. Objętość graniastoslupa prawidlowego trojkatnego wynosi 108, a wysokosc podstawy, krawedz podstawy i wysokosc graniastoslupa w podanej kolejnosci tworza ciag geometryczny. Oblicz dlugosc krawedzi podstawy.
Odp.6

3. Dana jest funkcja f(x) = x² + a. Liczbe a wybieramy losowo ze zbioru {-2,-1,0,1,2,3}. Oblicz prawdopodobienstwo wylosowania takiej liczby, ze funkcja f:
a) bedzie miala jedno miejsce zerowe
b) bedzie przyjmowac wastosci nieujemne dla wszystkich argumentow x∈ R
Odp. a) ⅙ b) ⅔

3

Odpowiedzi

2010-03-22T23:38:03+01:00
2.
Rozwiązanie tego zadania daje w załączniku:
http://i46.tinypic.com/s67syt.jpg

1.sin 30 st = h/6 -> h = 3
x² +a²=(3√2)² -> a= 3
x² +b² = 36 -> b = 3√3
3√3+ √3 + 3 = 3+ 4√3
P= ½(√3+ 3+ 4√3)3 -> P= 3/2(3+ 5√3)
p= ½ × 15√3+9

3 niestety nie potrafie rozwiazac;)
1 5 1
2010-03-22T23:38:27+01:00
1.
sin 30 st = h/6 ---> h = 3
z tw pit:
x² +a²=(3√2)² ---> a= 3
x² +b² = 36 ---> b = 3√3
dolna podstawa:
3√3+ √3 + 3 = 3+ 4√3
P= ½(√3+ 3+ 4√3)3 ---> P= 3/2(3+ 5√3)
p= ½ × 15√3+9


2.
a1=h=a pierwiastkow 3 na 2 razy q
a2=a=a1 razy q = a pierwiastkow 3 na 2 razy q
a3=H=a1 razy q²=a pierwiastkow 3 na 2 razy q²
a=a pierwiastkow 3 na 2 razy q
q= 2 pierwiastki z3 na 2
H=a pierwiastkow 3 na 2 razy (2 pierwiastki z 3 na 3)²= 2 pierwiastki z 3 na 3 a
V= a²pierwiastkow z 3 na 4 razy H=108

a²pierwiastkow z 3 na 4 razy 2 pierwiastki z 3 na 3 a = 108
a²=216
a=6


Mysle ze pomoglam chociaz nie wiem czy zaczaisz to 2 ale jest dobrze .LICZE NA NAJ.POZDR.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T23:42:18+01:00
Rozwiązania w załączniku
1 5 1