TWIERDZENIE PITAGORASA

1) Krotsza przekatna rombu dzieli go na dwa trojkaty rownoboczne. Oblicz pole i obwod tego rombu, jezeli dluzsza przekatna ma 6 pierwiastkow z 3 cm dlugosci.

2)Kij dlugosci 2m oparto o sciane. Do jakiej wysokosci sciany bedzie siegal ten kij, jezeli koniec przy ziemi odsunal sie o 30 cm od sciany??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T23:05:33+01:00
1)wysokosc trójkąta równoboczengo wynosi połowe przekatnej czyli 3√3. Podstawa czyli a wyliczysz z wzoru h=a√3/2 czyli a=6
Obwód to 4a czyli 24
a pole to d1*d2/2
d1=6√3
d2=a=6
Pole: 18√3
2)30³+x²=200²
x=10√391
2010-03-22T23:09:31+01:00
Patrz zalaczniki

d2=a
d1=2h=2*a/2*√3
a*√3=6√3
a=6
P=2*a²/4*√3=1/2*36*√3=18√3
obw=4a=4*6=24

zad 2

x²=2²-0,3²
x²=4-0,09=3,91

x=√3,91=1,977m

Pozdr

Hans