Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T23:04:39+01:00
X=1 liczba
y=2 liczba


½(x+y)=15/×2
x+y=30
x=30-y
x-2= zmniejszona 1 liczba
½y= zmniejszona 2 liczba

½(x-2+½y)=10/×2
x-2+½y=20
30-y-2+½y=20
-½y=20-30+2
-½y=-8
y=8:½
y=16

x=30-16=14
to liczby 14 i 16
1 5 1
2010-03-22T23:10:10+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

(x+y)/2=15 |*2
(x-2)+ y/2 = 10 |*2


x+y=30 |-1
2x+y = 14

-x-y=-30
2x+y=14

x=-16
y=-30+x y= -30+16 = 14





1 5 1
2010-03-22T23:13:55+01:00
Dane:
1 liczba=x
2 liczba=y

(x+y):2=15
po zmianie
1 liczba=x-2
2 liczba=y/2
(x-2 +y/2):2=10
mamy układ równań
(x+y):2=15 /*2
(x-2+y/2):2=10 /*2

______________________________
x+y=30 /*(-1)
x-2+y/2=20 /+2
_______________________________
-x-y=-30
x+y/2=22
__________________________________________
dodajemy stronami
-0.5y=-8 /:(-0,5)
y=16
x+16=30 /-16
_____________________--------
y=16
x=14
odp:są to liczby 14 i 16.

1 5 1