Odpowiedzi

2009-10-28T17:26:36+01:00
340 zł - 100%
340 = 170 + 170

170 -100%
17 - 10%
51 - 30%

170 - 51 - 119 z

340 - 119 = 221 zł

bilet mamy kosztował 221 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:29:11+01:00
X to bilet mamy
x - 0,3x to bilet syna

x+x-0,3x=340
1,7x=340 /1,7
x=200

bilet mamy kosztował 200 zł
bilet syna kosztował 200zł - 0,3*200=140zł
2009-10-28T17:37:56+01:00
100% - 30% = 70%
100% + 70% = 170%
170%=170/100

Sposób 1.
170/100x=340|:170/100
x=340x100/170
x=200

Sposób 2.
170% - 340zł
10% - 20 zł
100% - 200zł

Odp. Bilet mamy kosztował 200 zł.