KTO ROZWIĄŻE NAJWIĘCEJ DOSTAJE NAJ (ZADANIA W ZAŁĄCZNIKU)
WSZYSTKIE PUNKTY Z KONTA

POWYŻEJ 6 NAJ...!
____________________________________
ojciec jest o 28 lat starszy od syna.dwa lata temu byłod niego trzykrotnie starszy.ile lat ma ojciec a ile syn?

2

Odpowiedzi

2010-03-23T00:13:33+01:00
Ojciec jest o 28 lat starszy od syna.dwa lata temu byłod niego trzykrotnie starszy.ile lat ma ojciec a ile syn?

x-wiek syna
x+28-wiek ojca

3(x-2)= x+26
3x-6=x+26
3x-x=26+6
2x=32
x=16

16+28=44

syn 16, ojciec 44
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T00:26:27+01:00
11. b=1,25a
a+b=45

2,25a=45
a=20
b=25

13. 0,3x+0,6y=0,4*200
x+y=200

x=200-y
0,3(200-y)+0,6y=80

60-0,3y+0,6y=80
0,3y=20
y=66 ⅔
x=133 ⅓

14. 0,6a+0,4b=27
a+b=55

a=55-b
0,6(55-b)+0,4b=27
33-0,6b+0,4b=27
0,2b=6
b=30

15. 0,54*100=0,3x+0,7y
x+y=100

x=100-y
0,3(100-y)+0,7y=54
30-0,3y+0,7y=54
0,4y=24
y=60 [g]

16. a+b=440
0,05a=0,06b

a=440-b
0,05(440-b)=0,06b
22-0,05b=0,06b
0,11b=22
b=200
1,06b=212

17. 2b+h+0,5=b+2h+1,4
h=0,9

b=h+0,9
b=1,8

18. n=u+3
n+2u=39

3u+3=39
3u=36
u=12
n=15