Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T08:03:06+01:00
Dane:
mr1=200g

Cp1=15%

Cp2=5%


0,15*200+0*x=0,05(200+x)

30=10+0,05x

0,05x=20

x=400

Odp.trzeba dodac 400 g wody :))

pozdrawiam :))
80 4 80
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T08:07:41+01:00
DANE:
mr₁=200g
Cp₁=15%
Cp₂=5%
mr₂m₂+x
Szukane:
x-ilość dodanej wody
po dodaniu wody masa substancji nie ulegnie zmianie, więc ms₁=ms₂
Rozwiązanie:
Obliczam ms₁
15=(ms₁/200)*100 /:100
0,15=ms₁/200 /*200
ms₁=30 [g]
5=[30/(200+x)]*100
5=3000/(200+x) /*(200+x)
1000+5x=3000 /-1000
5x=2000 /:5
x=400 [g]
Odp:Trzeba dodać do 200g 15 %roztworu cukru,aby stężenie zmniejszyło się do 5% 400g wody
27 4 27
2010-03-23T08:07:50+01:00
Syrop 200g
Stężenie 15 %
Cukier=
15% * 200g


x dolana woda
syrop 200g + x
Stężenie 5%
Cukier =
5% * (200g + x)



0,15 * 200 = 0,05 * (200 +x)
30 = 10 +0,05 x // * 100
3000 = 1000 + 5x
-5x= 1000 - 3000
-5x= -2000 // : (-5)
x = 400 g

odp.: Trzeba dolać 400 g wody.

Jaśli chcesz ulamki dziesietne np. 0,15 napisz jako pietnascie setnych, a 0,05 jako pięć setnych ;) Rozwiązanie jest na pewno dobre, bo je robilismy w sql ;P
34 4 34