1. O ile dłuższy jest promień okręgu wpisanego na kwadracie o boku 10cm od promienia okręgu wpisanego w ten kwadrat ?

2.
a) Oblicz pole sześciokąta foremnego wpisanego w okrąg o promieniu długości 5.
b) Jaką długość ma okrąg wpisany w sześciokąt foremny o boku długości 10 ?

2

Odpowiedzi

2010-03-23T07:58:57+01:00
1.
R=a√2/2
R=10√2/2
R=5√2 cm
r=1/2 a
r=5 cm

R - r = 5 √ 2 - 5 = 5 * (√2-1) cm

2.
a)r=a=5
P=6*5²√3/4
P=3*25√3/2
P=75√3/2 cm²

b) r=a√3/2
a=10
r=10√3/2
r=5√3
l=2π*5√3
l=10√3π
Najlepsza Odpowiedź!
  • smq
  • Początkujący
2010-03-23T08:00:34+01:00
1.
R=a√2/2
R=10√2/2
R=5√2 cm
r=1/2a
r=5 cm

R-r=5√2 -5
R-r=5(√2-1) cm

2.
a)
r=a=5
P=6*5²√3/4
P=3*25√3/2
P=75√3/2 cm²

b)
r=10√3/2
r=5√3
l=2πr
l=2π*5√3
l=10√3 π