Mam problem z jednym zadaniem.
Proszę o wspomożenie mnie ponieważ nie wiem jak mogę to zrobić:


1. a) Przeczytaj wiersz i uzupełnij go właściwymi formami rzeczownika : pies.

Ojciec Jankowi przedwczoraj podarował, Azora.
Lubi Janka. Przy Janku Harcuje wciąż, bez ustanku.Bawi się z , z tym Azorem.
Lecz dzisiaj Janek nieborak Płacze.
Ach, brak Azora...
Słychać głos Janka na dworze : "Gdzie jesteś , mój Azorze?" Wraz z Jankiem Hania się głowi : Co stało się Azorowi, kochanemu? Och może Wiecie coś o Azorze? Wtem woła " Janku ! Spójrz, gapo: Twój Azor śpi pod kanapą".

b) utwórz związki wyrazowe , wpisując właściwe formy rzeczownika : Janek. Rozpoznaj przypadki

podarował (komu?) Jankowi - celownik
lubi (kogo?) -
harcuje (przy kim?) -
płacze (kto?) -
głos (kogo, czyj?) -
głowi się wraz (z kim?) -
woła : -



Proszę o pomoc.

Łukasz

3

Odpowiedzi

2010-03-23T09:24:32+01:00
Ojciec Jankowi przedwczoraj podarował, psa.
Lubi Janka. Przy Janku Harcuje wciąż, bez ustanku.Bawi się z , z tym psem.
Lecz dzisiaj Janek nieborak Płacze.
Ach, brak psa...
Słychać głos Janka na dworze : "Gdzie jesteś , mój psie?" Wraz z Jankiem Hania się głowi : Co stało się psu, kochanemu? Och może Wiecie coś o psie? Wtem woła " Janku ! Spójrz, gapo: Twój pies śpi pod kanapą".

podarował (komu?) Jankowi - celownik
lubi (kogo?) - Janka - biernik
harcuje (przy kim?) - Janku - miejscownik
płacze (kto?) - Janek - mianownik
głos (kogo, czyj?) - Janka - dopełniacz
głowi się wraz (z kim?) - Jankiem - narzędnik
woła : - Janku - wołacz
1 5 1
2010-03-23T09:28:14+01:00
1. a) Przeczytaj wiersz i uzupełnij go właściwymi formami rzeczownika : pies.

Ojciec Jankowi przedwczoraj podarował PSA Azora.
PIES Lubi Janka.PIES Przy Janku Harcuje wciąż, bez ustanku.Bawi się z PSEM z tym Azorem.
Lecz dzisiaj Janek nieborak Płacze.
Ach, brak PSA Azora...
Słychać głos Janka na dworze : "Gdzie jesteś PIESKU mój Azorze?" Wraz z Jankiem Hania się głowi : Co stało się Azorowi, kochanemu? Och może Wiecie coś o Azorze? Wtem woła " Janku ! Spójrz, gapo: Twój PES Azor śpi pod kanapą".

b) utwórz związki wyrazowe , wpisując właściwe formy rzeczownika : Janek. Rozpoznaj przypadki

podarował (komu?) Jankowi - celownik
lubi (kogo?) -JANKA dopełniacz
harcuje (przy kim?) -Z JANKIEM miejscownik
płacze (kto?) - JANEKmianownik
głos (kogo, czyj?) -JANKA
głowi się wraz (z kim?) - Z JANKIEM narzednik
woła : JANEKwołacz

mam nadzieje zepomoglam

ewa
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T09:36:30+01:00
Ojciec Jankowi przedwczoraj podarował,PSA Azora. PIES lubi Janka.Przy Janku PIES harcuje wciąż, bez ustanku.Bawi się z tym PSEM Azorem.Lecz dzisiaj Janek nieborak Płacze.Ach, brak PSA, Azora...
Słychać głos Janka na dworze : "Gdzie jesteś PSIE, mój Azorze?"Wraz z Jankiem Hania się głowi : Co stało się PSU Azorowi, kochanemu? Och może Wiecie coś o PSIE,Azorze?Wtem woła " Janku ! Spójrz, gapo: Twój PIES Azor śpi pod kanapą".

B)
podarował (komu?) Jankowi - celownik
lubi (kogo?) - Janka -biernik
harcuje (przy kim?) - Janku -miejscownik
płacze (kto?) - Janek-mianownik
głos (kogo, czyj?) - Janka -dopełniacz
głowi się wraz (z kim?) - Jankiem-narzędnik
woła : -Janku-wołacz
3 5 3