Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T10:44:00+01:00
O formie rzeczownika decyduje forma rodzajnika.
2010-03-23T10:45:02+01:00
1) Rzeczowniki obce przyjmują raczej ‑u, np. hipermarketu, sex‑shopu.
2) Nazwy firmowe mają najczęściej ‑a, np. Citizena, Samsunga, co nie dziwi, skoro często pochodzą od nazw osobowych, które końcówkę ‑a mają zawsze.
W rezultacie mamy chwiejność form, np. Photoshopa a. Photoshopu, Steadicama a. Steadicamu, a także digiKama a. DigiKamu. W tej sytuacji trzeba zaakceptować obie formy, ale ze wskazaniem na digiKama.
I decyduje o tym forma rodzajnika.
1 5 1