Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T10:04:38+01:00
Objętość kuli jest równa π/ 6 dm³. Oblicz pole powierzchni tej kuli.

V=π/ 6 dm³

V=4/3πr³
4/3πr³=π/ 6 dm³ *6
8πr³=π /:π
8r³=1

r³=1/8
r=1/2 dm

P=4πr²
P=4π(1/2)²
P=4π(1/4)
P=π dm²
1 5 1
2010-03-23T10:15:40+01:00
V = 4/3πR³

4/3πR³ = π/6 |*6
8πR³ = π |:π
8R³ = 1 |:8
R³ = 1/8
R = ∛1/8
R = 1/2


Pp = 4πR²

Pp = 4π*1/2*1/2
Pp = 4π*1/4
Pp = 1π
Pp = π [dm²]
1 5 1