Uzupelnij slowne zapisy przebiegu reakcji chemicznych i okresl ich typy.Napisz substraty(S),produkty(P),pierwiastki(PCh) i zwiazki chemiczne(ZCh)
a) Siarka+..........................------------------->siarczek wapnia
Typ reakcji chemicznej:..............
S:......................P:...............
PCh.....................ZCh:......................
b)tlenek miedzi(II)+...............------->tlenek wegla(IV)+.............
Typ rekacji chemicznej:..................
S:......................P:....................
PCh....................ZCh:......................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:34:43+01:00
A) Siarka + wapno------------------->siarczek wapnia
Typ reakcji chemicznej: Synteza
S:Siarka, wapno P:siarczek wapnia
PCh: Siarka, wapno ZCh: siarczek wapnia

b)tlenek miedzi(II)+ węgiel ------->tlenek wegla(IV)+miedź
Typ rekacji chemicznej: wymiany
S: tlenek miedzi(II), węgiel P: tlenek wegla(IV), miedź
PCh: węgiel, miedź ZCh:tlenek miedzi(II), tlenek wegla(IV)
67 4 67
2009-10-28T17:37:37+01:00
A) Siarka + wapno--->siarczek wapnia
Typ reakcji chemicznej- Synteza
S:Siarka, wapno P:siarczek wapnia
PCh: Siarka, wapno ZCh: siarczek wapnia

b)tlenek miedzi(II)+ węgie--->tlenek wegla(IV)+miedź
Typ rekacji chemicznej: wymiany
S: tlenek miedzi(II), węgiel P: tlenek wegla(IV), miedź
PCh: węgiel, miedź ZCh:tlenek miedzi(II), tlenek wegla(IV)
69 3 69