Uczeń przeczytał książkę liczącą 480 stron, przy czym każdego dnia czytał jednakową liczbę stron. Gdyby czytał każdego dnia o 8 stron więcej, to przeczytałby tę książkę o 3 dni wcześniej. Oblicz, ile dni uczeń czytał tę książkę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T11:51:00+01:00
X -liczba stron czytanych każdego dnia
y - liczba dni
x×y =480
(x+8)×(y-3)= 480
x=480/y
(480/y + 8)×(y-3)= 480×y
(480 +8 y)(y-3)= 480y
po uproszczeniu
y kwadrat- 3y-180=0
Równanie daje nam takie rozwiązanie jak: –12 oraz 15. Więc teraz odrzucamy liczbę ujemną:)


Odpowiedź: Uczeń przeczytał książkę w ciągu 15 dni.
1 5 1
2010-03-23T11:51:06+01:00