Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T12:10:51+01:00
Dane:
x - wiek syna
y - wiek ojca
x+y = 52
3(x-6)=y-6
Szukane:
le lat ma ojciec , a ile syn ?
Rozwiązanie:
x+y=52
3x-18=y-6
x+y=52
3x-y=-6+18
x+y=52
+ 3x-y=12
_______
4x=64 / :4
x=16
x+y=52
16+y=52
y=52-16
y=36
16+36 = 52 .
odp. Ojciec ma 36 lat, natomiast syn 16 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T12:10:59+01:00
Wiek ojca - x
wiek syna - 52-x

x-6 = 3(52-x-6)
x-6 = 156-3x-18
x+3x = 138+6
4x = 144 |:4
x = 36

ojciec - 36
syn - 52-36 = 16
2010-03-23T12:11:57+01:00
Szukane:
x-wiek syna
y- wiek ojca

x+y=52
y-6=3(x-6)

x=52-y
y-6=3x-18

y-6=3(52-y)-18
y-6=156-3y-18
y+3y=156-18+6
4y=144 /:4
y=36

y-6=3(x-6)
36-6=3x-18
30+18=3x
48=3x /:3
16=x

x=16
y=36

Odpowiedź : Ojciec ma 36 lat ,a syn 16 lat.