Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T12:22:12+01:00
Podpis do części z rysunku:
A - kutikula
B - górna epiderma (skórka)
C - mezofil
C₁ - miękisz palisadowy
C₂ - miękisz gąbczasty
D - chloroplasty
E - tkanki przewodzące
E₁ - ksylem (drewno)
E₂ - floem (łyko)
F - pochwa wiązkowa
G - dolna epiderma (skórka)
H - szparka
5 3 5
2010-03-23T12:24:20+01:00
Liście to główne wytwórnie pokarmu. Proces fotosyntezy może zachodzić w każdej zielonej części rośliny, ale to w liściu, dzięki jego specyficznej budowie, powstaje najwięcej związków pokarmowych.
Będę ci pisała od góry jak idzie schemat.
- skórka górna
- miękisz palisadowy
- miękisz gąbczasty (jest w środku tkanka wzmacniająca a w niej drewno z łykiem)
- skórka dolna

Mam nadzieje że pomogłam ;))
1 5 1
2010-03-23T12:57:24+01:00
Liść może pełnić swoje zadania dzięki odpowiedniej budowie zewnętrznej i wewnętrznej.

rysunek w załączniku

a i jeszcze:

Liście wytwarzają w procesie fotosyntezy substancje odżywcze. Zapewniają roślinie transpirację oraz wymianę gazową. W skórce liścia występują w dużych ilościach aparaty szparkowe, regulujące szybkość przepływu gazów.
1 4 1