Podróżnicy stwierdzili, że jeśli będą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystarczą im na 10 dni. Oblicz, na ile dni starczą im te zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o jedną szóstą. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-03-23T12:43:09+01:00
X-wcześniejsze racje spożywane 1 dnia
10x= spożyty przez 10 dni pokarm

x-⅙x=⅚x= nowa racja dzienna
10x:⅚x=10x×⁶/₅x=12
wystarczy na 12 dni
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T12:44:47+01:00
Dane:
pełne racje - 10 dni
5/6 racji --x dni
Szukane:
.Oblicz, na ile dni starczą im te zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o jedną szóstą?
Rozwiązanie:
⅚x=10
x=10:⅚
x=10*6/5
x=12 dni
Odp: Zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o jedną szóstą wystarczą im na 12 dni.
2010-03-23T12:46:48+01:00
X -- ilość jedzenia zjadanego dziennie
posiadają 10x jedzenia, jeśli zaczną jeść dziennie o mniej to będą jeść w ciągu dnia
10x:5/6x=10x*6/5x=12

Odp: Jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone pożywienia wystarczy na 12 dni