Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T13:19:15+01:00
Jest to ułamek 375/625. otrzymamy go po pomnożeniu 3/5 przez 125. bo 3/5 = 6/10 :)
2010-03-23T13:21:25+01:00
6/10=x/y
x+y=1000

x=1000-y
6/10=(1000-y)/y
y=[10(1000-y)]/6
y=[10000-10y]/6 /*6
6y=10000-10y
6y+10y=10000
16y=10000 /:16
y=625
x=1000-625
x=375
Spr:
6/10=375/625
6/10=6/10
Odp: Szukana liczba to 375/625.
2010-03-23T13:43:33+01:00
najpierw liczbę 0,6 zapisuję w postaci ułamka zwykłego
0,6=6/10
niech "x" to będzie liczba licznika a "y" mianownika

czyli mamy x+y=1000 i x/y=6/10 tworzymy układ równan
ponieważ x/y=6/10 to x=6y/10 podstawiamy to do x+y=10 i mamy
6y/10+y=1000 obie strony mnożymy przez 10
6y+10y=10000
16y=10000 obie strony dzielimy przez 16
y=625
poniewaz x=6y/10 czyli x=6razy625/10000=375
ODP 0,6=375/625