A)Z 30kg. solanki dwuprocentowej odparowano wode i otrzymano solankę trzyprocentową.Ile wody odparowało?
b)Z solanki pięcioprocentowej odparowano 10 kg. wody i otrzymano solankę szcescioprocentową.Ile solanki było na poczatku?
DAM NAJ!

2

Odpowiedzi

2010-03-23T13:32:34+01:00
Zad.1.
a)1 roztwór 2 roztwór
masa roztworu 30kg masa odparowanej wody x
2% roztworu masa soli
0,02*30=0,6
0,03(30-x)
0,03=0,03(30-x)
0,03=0,9-0,03x | :0,03
1= 0,9-x |-0,9
0,1=x
0,1*100= 10 kg
Odparowano 10 kilogramów wody.

b) x- masa solanki
5%-owej
0,05x=0,06(x - 10) | *100
5x=6(x-10)
5x=6x-60
5x-6x=60
x=60

licze na naj ;)
291 3 291
lol
dzięki mam pytanie trzemu nie ma odpowiedzi do zadania 11 b
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T13:43:37+01:00
Odpowiedź w załączniku :)
131 4 131
Komentarz został usunięty
dobrze ma