1. Nowa pralka kosztuje 1826 zł. Przy zakupie na raty należy dopłacic 0,15 tej kwoty. Ile kosztuje pralka przy zakupie ratalnym?
2. Ile nalezy zaplacic za szybe o wymiarach 1,5 m i 1,35m, jezeli 1 cm² szyby kosztuje 4gr?
3. Kilogram cukierków czekoladowych kosztuje 28,50 zł. Ile trzeba zapłacic za 30 dag tych cukierków?
4. Pewne miasto zamieszkiwało 86540 osób. W ciągu 4 lat ludnosc wzrosła o 1/20 (jedna dwudziesta). Ile osób obecnie mieszka w tym mieście?


;**

2

Odpowiedzi

2010-03-23T14:09:04+01:00
1. Nowa pralka kosztuje 1826 zł. Przy zakupie na raty należy dopłacic 0,15 tej kwoty. Ile kosztuje pralka przy zakupie ratalnym?

1826 zł--- 100%
x--0, 15%
x= 1826* 0, 15/ 100= 2,74
1826+ 2,74= 1828,74 zł

3. Kilogram cukierków czekoladowych kosztuje 28,50 zł. Ile trzeba zapłacic za 30 dag tych cukierków?
1kg= 1000g
1000g--- 28, 50 zł
30g--- x
x= 30* 28,50/ 1000= 0,85
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:20:12+01:00
1.
Nowa pralka = 1826 zł.
raty = 0,15 % t

1826 × 0,15 = 273,9 zł
1826 + 273,9 = 2099,9 zł
odp: Pralka w zakupie ratalnym będzie kosztować 2099,9 zł.

2.
1,5 m = 150 cm
1,35m = 135 cm
1 cm² = 4gr?

150 × 135 = 20250 cm²
20250*0,04=810

odp: Szyba będzie kosztowała 810 zł

3.
Kilogram = 28,50 zł.
30 dag = 0,30 kg = ?

28,50 × 0,30 = 8,55 zł

odp: Za 30 dag tych cukierków będzie trzeba zapłacić 8,55 zł.

4.
miasto = 86540 osób.
4 lat = + 1/20 (jedna dwudziesta).
Ile osób obecnie mieszka w tym mieście = ?

86540 × 1/20 = 86540/20 = 8654/2 = 8654 : 2 = 4327
86540 + 4327 = 90867

odp: Obecnie miasto zamieszkuje 90867 osób.

Mam nadzieję, że pomogłam.
2 4 2