Do marynowanie grzybów trzeba przygotować zalewę, która jest roztworem kwasu octowego o stężeniu 4%. W sklepie można kupić ocet, który jest roztworem kwasu octowego o stężeniu 10%. Ile gramów octu i ile gramów wody potrzeba do przygotowania 500g zalewy do marynowania??

Bardzo proszę o odpowiedź ze szczegółami! Daję NAJ :)

2

Odpowiedzi

2010-03-23T14:25:21+01:00
X ------- 4%
500g ---- 10%

x/500g=4%/10% (procenty się skrócą przez procenty i przez 2)

x*5=2*500g
5x=1000g /:5
x=200g
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:35:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Xg octu 10%...................4-0=4
....................4%...............+
yg wody 0%...................10-4=6
......................................10
500g zalewy-------10części
xg octu------------4części
x=200g octu 10%

500g zalewy-------10części
yg wody------------6części
y=300g wody
Należy zmieszać 200g octu 10% i 300g wody

1.Mieszam roztwór 10% z wodą (0%)
2.Otrzymuję roztwór 4%
3. Od wyższego stężenia odejmuję niższe(idąc po skosie)
4.Suma otrzymanych części (10) stanowi całą masę zalewy (500g)
5. Obliczam iloś kwasu i wody
2 5 2