Równania i nierówności;
Pan Kowalski sprzedawał czereśnie po takiej samej cenie jak pan Nowak. Pod wieczór obniżyli ceny - Kowalski o 20%, a Nowak o 1,50 zł. Okazało się, że cena czereśni u Kowalskiego była o 10% wyższa niż u Nowaka. Ile kosztowały czereśnie przed obniżką ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:03:34+01:00
Pan Kowalski x
Pan Nowak y=x ( ponieważ sprzedawali w tej samej cenie)

x-20%x=x-1,5 +10%x ( wprawdzie cena czereśni u Pana Kowalskiego była wyższa o 10%, ale żeby zrównoważyć równanie musimy dodać po stronie Pana Nowaka)
x-0,2x=x-1,5+0,1x
x-0,2x-x-0,1x=-1,5
-0,3x=-1,5
x=5 zł

Spr.

5-(0,2*5)=5-1,5+(0,1*5)
5-1=3,5+0,5
4=4

Odp.
Przed obniżką czereśnie kosztowały 5 zł.
2010-03-23T14:05:01+01:00
Pan Kowalski x-20%x
Pan Nowak x-1,5

x-20%x=x-1,50+10%x
x-0,2x-x=-1,50+0,1x
-0,2x-0,1x=-1,50
-0,3x=-1,50
x=5

Pan Kowalski x-20%x=5-0,2*5=5-1=4 zł
Pan Nowak x-1,5=5-1,5=3,5

x-20%x=x-1,50+10%x
4=3,50+0,1*5
4=3,50+0,50
4=4
Odp.
Przed obniżką czereśnie kosztowały 5 zł.
pozdrawiam:)
2010-03-23T14:05:53+01:00
X-20%x=x-1,5 +10%x
x-0,2x=x-1,5+0,1x
x-0,2x-x-0,1x=-1,5
-0,3x=-1,5
x=5
Przed obniżką czereśnie kosztowały 5