Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:21:11+01:00
Cp₁=80%
mr₁=x
ms=0,8x

Cp₂=60%
mr=4kg
ms=0,6*4=2,4kg

Cp₃=75%
mr₃=x+4
ms₃=0,8x+2,4

(ze wzoru na stężenie procentowe):
(0,8x+2,4)/(x+4)=0,75 |*(x+4)
0,8x+2,4=0,75x+3
0,05x=0,6 |:0,05
x=1,2kg

Odp. Należy dodać 1,2kg roztworu osiemdziesięcioprocentowego.
17 4 17
2010-03-23T14:23:05+01:00
X - ilość roztworu 80%
y- ilość roztworu 70%, ktory powstanie
Tworzymy układ równań
x + 4 = y
80% * x + 60% * 4 = 70% * y

x - y = -4
0,8x + 2,4 = 0,7y

x - y = -4 | *(-7)
0,8x - 0,7y = -2,4 | *10

-7x + 7y = 28
8x - 7y = -24
___________ sumujemy stronami (metoda przeciwnych wspólczynników)

x = 4


14 2 14