Odpowiedzi

2010-03-23T14:18:39+01:00
Główną przyczyną jest rozwój rolnictwa: zakłada się nowe plantacje oraz pola uprawne, które muszą wyżywić coraz więcej ludności. Wraz ze wzrostem liczby ludności karczuje się lasy, żeby uzyskać tereny pod nowe osiedla i drogi, rośnie także zużycie drewna opałowego.
94 4 94
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:18:56+01:00
Główne działania prowadzące do zanikania wilgotnych laśów równikowych to:
-rolnictwo żarowe,
-wycinanie lasów dla uzyskania pól uprawnych lub pastwisk, -agroprzemysł,
-wprowadzenie w życie wielkich programów kolonizacji.
-pozyskiwanie drewna opałowego i użytkowego,
-górnictwo i zdobywanie obszarów dla obiektów przemysłowych, głównie hydroenergetycznych,
53 3 53