Zad 1.
suma długości krawędzi wychodzących z jednego wierzchołka sześcianu wynosi 18. Oblicz długość przekątnej tego sześcianu.
zad 2.
a) 7m³= ...... cm³
b) 12 dm³= ....m³
c) 86 cm³= ...dm³
d) 6 litrów= ...cm³
e) 0,3 m³= ..... litrów
f) 0,003 litra= .....mm³
Zad 3
Pojemnik w kształcie walca o średnicy 20 cm i wysokości 50 cm jest pełen wody. Postanowiono przelać wodę do pojemnika w kształcie prostopadłościanu , którego podstawa ma wymiary 25 cm i 40 cm . Jaka powinna być minimalna wysokość tego pojemnika ? Wynik zaokrąglij do pełnych centymetrów.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T14:24:11+01:00

a) 7m³= 7000000 cm³
1m³=100*100*100= 1000000cm³
7*1000000= 700000

b) 12 dm³= 0,012 m³
1m³=10*10*10= 1000 dm³
12:1000= 0,012

c) 86 cm³= 0,086 dm³
1dm³=10*10*10= 1000cm³
86:1000= 0,086

d) 6 litrów= 6000 cm³
1l=1dm³
1dm³=10*10*10=1000cm³
6*1000= 6000

e) 0,3 m³= 300 litrów
1l=1dm³
1m³=10*10*10=1000dm³
0,3*1000=300

f) 0,003 litra= 3000000 mm³
1l=1dm³
1dm³=1000,000,000mm³
0,003*1000000000=3000000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:33:29+01:00
Zad 2.

a) 7m³= 7000000 cm³
1m³=100*100*100= 1000000cm³
7*1000000= 700000

b) 12 dm³= 0,012 m³
1m³=10*10*10= 1000 dm³
12:1000= 0,012

c) 86 cm³= 0,086 dm³
1dm³=10*10*10= 1000cm³
86:1000= 0,086

d) 6 litrów= 6000 cm³
1l=1dm³
1dm³=10*10*10=1000cm³
6*1000= 6000

e) 0,3 m³= 300 litrów
1l=1dm³
1m³=10*10*10=1000dm³
0,3*1000=300

f) 0,003 litra= 3000000 mm³
1l=1dm³
1dm³=1000,000,000mm³
0,003*1000000000=3000000