Odpowiedzi

2010-03-23T14:30:42+01:00
Miałam już to i napisałam tylko tyle:

Znajomość mitów jest przydatna w życiu ponieważ próbowała ona dać wyjaśnienie odwiecznych zagadnień bytu ludzkiego, mistyki, życia i śmierci, dobra i zła, jak również istnienie zjawisk przyrody (np. pory roku, piorun).
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:36:09+01:00
Znajomośc mitu jest przydatna w życiu.Dzięki nim dowiadujemy sie o zwyczajach,tradycjach starożytnych ludzi,jakie mieli poglądy,jaki był poziom społeczeństw w tamtym okresie.W mitach występują bogowie jak i ludzie,którzy udowadniają,że teraz społeczeństwo postępuje tak samo jak dawniej.Mity przedewszystkim pouczają,mówią jak powinniśmy postępowac ,pokazują jakie zachowanie jest nagradzane a jakie karane.Przykładem może byc mit o Syzyfie.Mitów używają często dziennikarze,którzy wykorzystują je do porównania życia z mitami.Istnieje także wiele przysłów i związków frazeologicznych utworzonych z opowieści mitologicznych.Mity są tematem,natchnieniem dla poetów malarzy i pisarzy,którzy wykorzystują je do stworzenia swych dzieł



pozdro:)
8 4 8