Zapisz podane zdania w postaci równań.Spróbuj zgadnąć rozwiązania.
a)50% liczby x jest równe 18.
b)jeśli liczbę x zwiększymy o 100% to otrzymamy 250.
c)jeśli odliczby trzy razy większej od x odejmiemy liczbę x,to otrzymamy 50.

3

Odpowiedzi

2010-03-23T14:35:54+01:00
05x=18 x=36
x+x=250 x=125
3x-x=50 x=25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:37:38+01:00
A)50% liczby x jest równe 18.

½x = 18 / ×2
x = 36

b)jeśli liczbę x zwiększymy o 100% to otrzymamy 250.
x+x = 250
2x = 250 / :2
x = 125

c)jeśli od liczby trzy razy większej od x odejmiemy liczbę x,to otrzymamy 50.
3x - x = 50
2x = 50 / :2
x = 25
7 4 7
2010-03-23T14:42:33+01:00
A)50/100 * x =18
50/100x=18:50/100
x=36
b)x+x=250
2x=250 :2
x=125
c)3x - x=50
2x=50:2
x=25