Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:39:14+01:00
Zad.1
(2⅕ + 2,8) ÷ ⅝ - 2¹¹/₁₅× 1½ = 5*8/5-41/15*3/2=8-41/10=8-4,1=3,9
x - szukana liczba
13%x=3,9
0,13x=3,9 |:0,13
x=30
Odp. To liczba 30.

Zad.2
(3²)² × (⅓)⁴ =81*1/81=1
2010-03-23T14:39:43+01:00
(2⅕ + 2,8) ÷ ⅝ - 2¹¹/₁₅(jedenaście piętnastych) × 1½ =
=(2,2+2,8)*(8/5) - (41/15)*3/2= 8 - 41/10= 8-4,1=3,9

3,9 - 13%
x - 100%

x= 390/13 = 30

(3²)² × (⅓)⁴ = 3⁴ * 3⁻⁴ =3⁰=1