Odpowiedzi

2010-03-23T14:45:23+01:00
Cp₁=4%
mr₁=10l
ms₁=0,04*10=0,4l - masa substancji pierwszego kwasu

Cp₂=7%
mr₂=20l
ms₂=0,07*201,4l - masa substancji drugiego kwasu

mr₃=10+20=30l
ms₃=0,4+1,4=1,8l
Cp=1,8/30=0,06=6%

Odp. Stężenie tego kwasu wynosi 6%.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:53:37+01:00
Dane:
mr1= 10l
C%= 4%
mr2=20l
C%=7%
szukane
ms=?

ms= C% * mr / 100 %

ms1= 4%*10l/100%= 0,4l
ms2= 7%*20l/100%= 1,4l

ms3= 0,4l+1,4l= 1,8l
mr3=30l

C%= ms/mr*100%= 1,8l/30l*100%= 6%