Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:47:56+01:00
3x-2y=5 / *3
-2x+6y=9

9x-6y=15
+ -2x+6y=9
-------------
7x= 24/ :7
x= 24/7

3* 24/7 - 2y= 5
72/7-5=2y
37/7 = 2y/ :2
37/14= y

x= 24/7
y= 37/14

spr. 3* 24/7 - 2* 37/14 = 5
72/7 - 37/7 = 5
35/7 = 5
5 = 5
1 5 1
2009-10-28T17:52:36+01:00
3x-2y=5
-2x+6y=9

Z pierwszego równania wyznaczamy y:
3x - 2y = 5
-2y = 5 - 3x
2y = 3x - 5
y = (3x-5)/2

Podstawiamy do drugiego równania:
-2x+3(3x-5)=9
-2x + 9x - 15 = 9
7x = 9+15
7x = 24
x = 24/7

Obliczenie y:
y = (3x-5)/2
y = (72/7 - 5)/2
y = 37/14


Odpowiedź: x = 24/7, y = 37/14