Odpowiedzi

2010-03-23T14:52:02+01:00
Zadanie z obrazka 1:
-⅓x*(-3)=x
½*(-3)=-1½
x=-1½

Zadanie z obrazka 2:
a) x+75=57
x=57-75
x=-18
c) x-34=-35
x=-35+34
x=-1
d) 3x=2x+1/7 |*7
3x-2x=1/7
x=1/7
f) 5y=13 |:5
y=2,6
g) 1/7x=-2 |*7
x=-14
i) 7x+7=35
7x=35-7
7x=28 |:7
x=4
2010-03-23T14:54:31+01:00
Zad 1
a)x+75=57
x=57-75
x=-18
c) x-34=-35
x=-35+34
x=-1
d)3x=2x+1/7
3x-2x=1/7
x=1/7
f)5y=13 :5
y=2,6
g) 1/7x=-2 :1/7
x=-2*7/1 (czyli 7 bo podzielic to znaczy pomnożyć przez odwrotność)
i)7x+7=35
7x=35-7
7x=28
x=4





Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T14:57:39+01:00
1
a) x+75=57
x=57-75
x=-18
c)
x-34=35
x=+34
x=1
d)
3x=2x+1/7
3x-2x=1/7
x=1/7
f)
f) 5y=13 |:5
y=2,6
g) 1/7x=-2 |*7

x=-14
i) 7x+7=35
7x=35-7
7x=28 |:7
x=4

-1/3x=1/2
*(-3) | | *(-3)
x= -1 1/2

0,2x=0,4
: 0,2| | :0,2
x=2