1.Na jaki procent w stosunku rocznym wpłacono do banku kwotę 12 000zł, jeżeli po 9 miesiącach otrzymano 1620zł odsetek?


2.Ile odsetek zapłaci kredytobiorca pożyczając od banku 8000zł na 1 rok i 6 miesięcy, jeżeli oprocentowanie pożyczki wynosi 20,3%?

2

Odpowiedzi

2009-10-28T17:51:02+01:00
1.Na jaki procent w stosunku rocznym wpłacono do banku kwotę 12 000zł, jeżeli po 9 miesiącach otrzymano 1620zł odsetek?

12000*x*9/12 = 108000x/12 = 750x

750x=1620
x=2,16%


2.Ile odsetek zapłaci kredytobiorca pożyczając od banku 8000zł na 1 rok i 6 miesięcy, jeżeli oprocentowanie pożyczki wynosi 20,3%?

8000*20,3=8020,3
8000*20,3/2=4010,15

8020,3+4010,15=12030,45zl
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:53:02+01:00
Zad 1.

d=kpt/100
100d=kpt
p=100d/kt
p=100*1620/12000* ¾
p=18%

zad 2

d=kpt/100
d=8000*1½*20,3/100
d=2436 zl