1. Oblicz:
a) 12,5% kwoty 1450
b) znajdź kwotę o 2% mniejszą niż 3000
c) znajdź liczbę, której 145% stanowi 3/9.
d) jaki % masy 200kg stanowi masa 229kg

2. Wykonaj wskazane działania i przeprowadź redukcję wyrazów podobnych:
a) (3a -b)(3a+2b)
b) 3(2-m) (3m+2m-1)
c)(7a-b)(5a+3b)+(4a-9)

3.Oblicz:
a) (1 7/8) x (-6)
b) (-1 3/4) / 8
c) (1/3 + 2/7) / (1 - 1/9) + 3/7

2

Odpowiedzi

2010-03-23T15:44:32+01:00
A)0,125*1450=181,25
b)98%*3000=2940
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T15:47:36+01:00
1. Oblicz:
a) 12,5% kwoty 1450

100%- 1450
12,5%- x

x=12,5%*1450 / 100%
x=181,25

b) znajdź kwotę o 2% mniejszą niż 3000

100%- 3000
2%- x

x=2%*3000 / 100%
x=60

3000- 60=2940

c) znajdź liczbę, której 145% stanowi 3/9.



d) jaki % masy 200kg stanowi masa 229kg

100%-200kg
x -229kg

x=100%*229kg/200kg
x=114,5kg

3.Oblicz:
a) (1 7/8) x (-6)= 15/8* (-6)=-45/4=-11,25
b) (-1 3/4) / 8=-7/4*1/8=-7/32
c) (1/3 + 2/7) / (1 - 1/9) + 3/7=(7/21+6/21):(9/9 - 1/9)+3/7= 5/7:8/9+3/7= 5/7*9/8+3/7= 45/56 +3/7=45/56+24/56=69/56

/ ułamek
: dzielenie
* mnożenie