Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:56:00+01:00
Opis przedmiotu:1.skad to jest? 2.skad sie to wzielo? 3.jak to wyglada?(ksztalt,kolor,wielkosc). 4.do czego to sluzy?.
2 3 2
2009-10-28T18:00:22+01:00
W opisie przeważają rzeczowniki i przymiotniki nazywające cechy, np. wielkość, kształt, barwę oraz wrażenia zmysłowe, np. zapach, smak. Ważną rolę odgrywają też wyrazy określające stosunki przestrzenne, czyli przyimki i wyrażenia przyimkowe. W opisie literackim często używa się epitetów, porównań i przenośni.
Aby stworzyć dobry opis należy:
1. Przeanalizować wygląd tego, co się opisuje. Na przykład przy opisie przedmiotu trzeba określić między innymi kształt, wielkość, materiał, fakturę, opisując krajobraz zaś- wyznaczyć kolejne plany, rozmieszczenie poszczególnych elementów względem siebie oraz zwrócić uwagę na najważniejszy element. Jeśli tematem opisu jest postać, można przedstawić nie tylko jej wygląd, ale także opis przeżyć wewnętrznych.
2. Przemyśleć kolejność części opisu, tak aby był on logiczny i uporządkowany.
3. Zgromadzić bogate słownictwo.
1 1 1