Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T17:54:11+01:00
Miało to ważne znaczenie. Wynalezienie alfabetu zapoczątkowało pismo jakim dzisiaj się posługujemy. Od dziecka uczymy się liter z alfabetu, którymi posługujemy się przez całe życie. Alfabet jest o wiele rozsądniejszym pomysłem od np. wielu tysięcy znaków w japonii.
1 5 1
2009-10-28T17:57:52+01:00
Alfabet składa się z dość niewielkiej liczby znaków. Dzięki temu nauka alfabetu była znacznie łatwiejsza niż np.nauka pisma klinowego czy hieroglificznego, a co za tym idzie więcej ludzi mogło się go nauczyć. Ponadto alfabet pozwala na zapisywanie każdego słowa, co w przypadku wcześniejszych form pisma było trudne. Dzięki tym bardzo ważnym cechom alfabet stał się powszechnie używany.