Odpowiedzi

2010-03-23T15:42:15+01:00
Zakladamy ze 100% odpowiada 100g
wiec 40%C= 40g
n=m/M
wiec n(C)=40g/12g/mol=3,33 mol /3,33 (dzielimy wszystkie liczby moli przez najmniejsza wspolna wielokrotnosc)
n(H)= 6,67g/1g/mol=6,67 mol /3.33
n(O)=53,33g / 16 g/mol=3,33 mol /3.33

otrzymujemy stosunek :
C : H :O
1 : 2 : 1
wiec wzor ma postac CH2O - wzor elementarny
M(CH2O)= 12 + 2x 1 + 16=30 g/mol

M(rzeczywisty)/M(elementarny)= 60u/30u =2/1
wiec wzor rzeczywisty wyglada tak:
2x (CH2O)
C2H4O2
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T15:44:16+01:00
40% węgla
100% - 60u
40% - x
x= 2400 / 100 = 24 u --> 2 węgle
6,67% wodoru
100% - 60u
6,67% - x
x= 400 / 100 = 4u --> 4 wodory
53.33% tlenu
100% - 60u
53,33% - x
x= 3200 / 100 = 32u --> 2 tleny

C₂H₄O₂
czyli
CH₃COOH kwas octowy :)
1 5 1