Odpowiedzi

2010-03-23T15:38:37+01:00
Kasztany Agnieszki - x
kasztany Jacka - 3x

3x-15=x+15
2x=15+15
2x=30 |:2
x=15

kasztany Agnieszki - 15
kasztany Jacka - 3*15=45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T15:39:10+01:00
Zad
x - kasztany Agnieszki
3x - kasztany JAcka

3x-15=x+15
2x=30 |:2
x=15
3*15=45
Odp. Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek 45.
2010-03-23T15:40:04+01:00
X- ilość kasztanów zebranych przez Agnieszkę
3x- ilość kasztanów zebranych przez Jacka
x+15=3x-15
-2x=-30 /÷(-2)
x=15
3x=3*15=45
Odp. Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek 45.