Odpowiedzi

2010-03-23T15:43:41+01:00
Euglena - może odzywiać się cudzożywnie, jesli tylko w środowisku jest dużo gotowych związków organicznych. Ciałka zieleni, tak charakterystyczne dla roślin, wykorzystuje wówczas, gdy w wodzie są tylko związki nieorganiczne. Oczywiście musi być jeszcze swiatło, które w procesie fotosyntezy jest niezbędne.

nie jestem pewna czy dobrze, jesli nie to przepraszam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T15:45:27+01:00
- różni się kształtem
- nie ma jądra komórkowego które posiada pantofelek
- posiada plamę oczną, której nie ma pantofelek
- posiada chloroplasty których nie ma pantofelek
- nie ma wodniczki pokarmowej, którą posiada pantofelek

Myśle źe pomogłam ;))
2010-03-23T15:45:59+01:00
1 . W zależnosci od warunków życia , moze być samożywna lub cudzożywna
2. Jako pierwsza pojawia sie an nowo powstałych zbiornikach
3. Mozna ją spotkać w wodach słodkich i słonych , w kałużach i śniegu.