Siemka mam na zadanie, i prosze popełnić trochę błedów ponieważ nie ucze się na 5 a musze miec to zadanie.
Oczywiscie błedów nie na jeden tylko na jakies 2 lub 3 ;)
1. Przekształć układy równań tak,aby
a) wyznaczyć x z pierwszego równania
I. {x+y=5
{2x-y=3

{x=.....
{2x-y=3

II. {x+2y=3
{2x+2y=-3

{x=.....
{2x+2y=-3

III. {2x+6y=4
{3x-2y=-5

{2x=.....
{3x-2y=-5

{x=......
{3x-2y=-5

IV. {½x-2y=3
{2x-2y=6

{½x=.....
{2x-2y=6

{x=.....
{ 2x-2y=6

b) wyznaczyć y z pierwszego równania
I. {x+y=5
{2x-y=3

{y=.....
{2x-y=3

II. {x+2y=3
{2x+2y=-3

{2y=......
{2x+2y=-3

{y=......
{2x+2y=-3

III. {2x+6y=4
{3x-2y=-5

{6y=......
{3x-2y=-5

{y=.....
{3x-2y=-5

IV. {½x-2y=3
{2x-2y=6

{-2y=.....
{2x-2y=6

{y=......
{2x-2y=6

to juz na tyle , jeżeli zrobiliście błedy prosze mi powiedzieć jezeli nie to sam zrobie ;)

Na zadania czekam do godziny 20 dzisiejszego dnia, po terminie nie daje najlepszego !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T15:43:53+01:00
I. {x+y=5
{2x-y=3

{x=5-y
{2x-y=3

II. {x+2y=3
{2x+2y=-3

{x=3-2y
{2x+2y=-3

III. {2x+6y=4
{3x-2y=-5

{2x=4-6y
{3x-2y=-5

{x=2-3y
{3x-2y=-5

IV. {½x-2y=3
{2x-2y=6

{½x=3+2y
{2x-2y=6

{x=6+4y
{ 2x-2y=6

b) wyznaczyć y z pierwszego równania
I. {x+y=5
{2x-y=3

{y=-x+5
{2x-y=3

II. {x+2y=3
{2x+2y=-3

{2y=3-x
{2x+2y=-3

{y=3/2 - ½x
{2x+2y=-3

III. {2x+6y=4
{3x-2y=-5

{6y=4-2x
{3x-2y=-5

{y=2/3-1/3x
{3x-2y=-5

IV. {½x-2y=3
{2x-2y=6

{-2y=3-½x
{2x-2y=6

{y=-3/2+1/4
{2x-2y=6
1 5 1
2010-03-23T16:45:35+01:00
I){x+y=5
{2x-y=3

{x=5-y
{2(5-y)-y=3
{x=5-y
{10-2y-y=3
{x=5-y
{3y=-7 /:3
{x=5-y
{y=-7/3
{x=5+7/3
{y=-7/3
{x=7 1/3

II. {x+2y=3
{2x+2y=-3
{x=3-2y
2(3-2y)+2y=-3
x=3-2y
6-2y+2y=-3
nie ma rozwiązania

IV. {½x-2y=3
{2x-2y=6
1/2x=3+2y
2x-2y=6
x=6+4y
2(6+4y)-2y=6
x=6+4y
12+8y-2y=6
x=6+4y
y=-1
x=6+4(-1)
x=2

. {x+y=5
{2x-y=3
y=5-x
2x-5+x=3
y=5-x
3x=8/:3
y=5-8/3
x=8/3
y=7/3

II. {x+2y=3
{2x+2y=-3
{2y=3-x /:2
{2x+2y=-3
y=3-x/2
2x+3-x=-3
x=0
y=3/2

I