Pewien pisarz zdobył nagrodę za powieść . przed otrzymaniem nagrody przez rok sprzedano 3 tys. egzemplarzy tej książki , a po uzyskaniu nagrody roczna sprzedaż wzrosła o 500% . ile egzemplarzy tej książki sprzedano przez rok po zdobyciu nagrody ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:01:33+01:00
3000 - 100%
x - 500%

x=3000*500%/100%
x=15000

Odp.: Sprzedano 15000 egzemplarzy.
1 5 1
2009-10-28T18:14:09+01:00
15000egzemplarzy

3000 pomnorzyc przez 5=15000

500%=5

przesuwa sie przecinek ktory znajduje sie na końcu w lewo
gdyz jest 100 przesuwamy o 2 miejsca
2009-10-28T18:23:19+01:00
Po otrzymaniu nagrody sprzedaż książki wzrosła do 18 000 egzemplarzy rocznie