Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T15:47:51+01:00
A)
V = 1/3πr²H
3V = r²πH |:πH
r² = 3V:πH
r = √(3V:πH)

r = √(3*120π:10π)
r = √(360π:10π)
r = √36
r = 6


b)
l² = H²+r²
l = √(H²+r²)

l = √(10²+6²)
l = √(100+36)
l = √136
l = 2√34
1 1 1
2010-03-23T15:53:16+01:00
Vs=⅓×πr²×h ;Vs=120π cm³ ,h=10 cm ; 120πcm³=⅓×πr²×10cm ; r²=36 , r=6 cm tj. dł. promienia podstawy ; b) l-dł. tworzącej stożka h²+r²=l² ; 10²+6²=l² ; l²=136 ; l=√136=√4×√34=2√34 tj. dł. tworzącej stożka
2010-03-23T16:05:32+01:00
A)
V=⅓Pp×H
120π=⅓ Pp×10 /×3
360π= Pp×10 /:10
36π= Pp
Pp= πr²
36π=πr² /:π
36=r²
r=√36=6

b) 10²+6²=l²
100+36=l²
l=√136 =2√34