Odpowiedzi

2010-03-23T15:51:22+01:00
Il. dziewczyn: 86% x = 430
il. chłopców: x = 500
il. wszystkich: 930

86% x + x = 930
0,86 x + x = 930
1,86 x = 930/1,86
x = 93000/186
x= 500

86% z 500 = 430

odp. W tej szkole uczy się 500 chłopców i 430 dzieczyn.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:08:27+01:00
86%x-ilośc dziewczyn.
x-ilośc chłopców.
930-ilośc wszystkich uczniów w Sp nr 14.

86%x+x=930/*100
86x+100x=93000
186x=93000/:186
x=500

86%z 500
86/100*500/1=430

Spr.:
430+500=930

Odp.:W tej szkole uczy się 430 dziewczyn i 500 chłopców.
2 5 2