BARDZO WAŻNE!! DUŻO PUNKTÓW!!

Pewien uczeń wymieniał PASOŻYTNICZE protisty. W którym podpunkcie popełnił błąd?

a. świdrowiec gambijski
b. euglena zielona
c. zarodziec malarii
d. rzęsistek pochwowy

Wymień dwie zasady postępowania, dzięki którym można uniknąć grzybicy stóp.

DZIĘKI!! ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T15:56:02+01:00
C


1.Odzież i obuwie powinny być przewiewne, nieobcisłe oraz z naturalnych materiałów. Wybierając się na wakacje ubrania z sztucznych materiałów należy zostawić w szafie, gdyż wzmagają one pocenie się. Buty powinny być wygodne, niezbyt ciasne, gdyż powoduje to podrażnienia skóry i tworzy otarcia.

2.Powinna obowiązywać zasada – każdy wczasowicz ma swój ręcznik. Nie należy korzystać z cudzych ręczników, ani nie pożyczać nikomu swojego, gdyż wilgotny ręcznik jest wspaniałym źródłem zakażenia grzybem.

3.Nie zapominaj o klapkach lub sandałach na basenach, w szatniach, umywalniach, saunach czy prysznicach w miejscach publicznych, także hotelowych. Uważaj zwłaszcza tam, gdzie są drewniane podesty.

4.Chodzenie boso w miejscach ogólnodostępnych jest też kolejnym czynnikiem ryzyka grzybicy np. pokoje hotelowe, łazienki, korytarze.Zawsze noś buty lub pantofle.


licze na naj
2010-03-23T16:47:46+01:00
Najbardziej pasuje mi odpowiedz: c

jak uniknąć grzybicy stóp:
Nie chodź boso w miejscach publicznych (na basenach, siłowniach, saunach)

Stosuj odpowiednie kosmetyki i preparaty odkażające

Nie używaj wspólnych przedmiotów z osobą zarażoną (ręczników, pumeksów, cążków itp.)

Noś przewiewne, odpowiednio dobrane obuwie

Nie zakładaj tych samych butów każdego dnia

Dbaj o higienę osobistą

Dokładnie wycieraj stopy po kąpieli (również w przestrzeniach między palcami)

Stosuj odpowiednią, bogatą w witaminy dietę.