1. Rowerzysta w 2 minuty przejechał 0,5km. Ile km przejedzie z tą samą prędkością jeśli będzie jechać 1h 10minut?.

2. 5 pisaków kosztowało 9zł. Pisak niebieski kosztował 2zł, a czarny 1,50zł. Ile kupiono pisaków każdego koloru?.

3. Ojciec jest 4 razy cięższy od syna i o 20kg cięższy od matki. Razem ważą 178kg. Ile kg waży każdy z nich?.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:47:18+01:00
1. 1h 10 min = 70 min
70 min / 2 min = 35
35 * 0,5 km = 17.5 km

2. x- liczba niebieskich
y - liczba czarnych

x+y = 5
x* 2 + y* 1.5 = 9

x= 3 y= 2 spr. 3 * 2 + 2.1.5 = 9

3. x - waga syna , 4x- waga ojca ,4x-20 kg - waga matki
x + 4x + 4x - 20 kg = 178 / +20 kg
9x = 198
x= 22

syn 22 kg, ojciec 88 kg , matka 68 kg
1 5 1
2010-03-23T16:56:37+01:00
Zad 1
2 min = 0,5 km
1 min = 0,5/2 = 0,25 km
1 h 10 min = 70 min
70 razy 0,25 km = 17,5 km
odp
17,5 km
zad 2
x - pisaki niebieskie
y - pisaki czarne
x + y = 5 stąd x = 5 - y wstawiamy za x do drugiego równania
2x + 1,5y = 9
2(5 - y) + 1,5y = 9
10 - 2y + 1,5y = 9
- 0,5y = 9 - 10
- 0,5y = - 1
y = 1/0,5 = 2
x + y = 5
x + 2 = 5
x = 5 - 2 = 3
odp
kupiono 3 niebieskie pisaki i dwa czarne
zad 3
x - waga syna
4x - waga ojca
4x - 20 - waga matki
x + 4x + 4x - 20 = 178
9x = 178 + 20
9x = 198
x = 198/9 = 22 kg
4x = 4 razy 22 = 88 kg
4x - 20 = 88 - 20 = 68 kg
odp
syn = 22 kg
matka = 68 kg
ojciec = 88 kg
2 5 2